Jak zacząć jako konsultant ślubny

Pragniesz zacząć pracę jako konsultant ślubny? Nie wiesz, jakie kroki podjąć, by zrealizować swoje marzenia? Poniższy tekst może Ci w tym pomóc, dlatego zachęcamy do zapoznania się z jego treścią!

Czym zajmuje się konsultant ślubny?

Zanim przejdziemy do ustalenia, jak zacząć pracę w charakterze konsultanta ślubnego, warto określić, czym dokładnie się on zajmuje. Na czym polega praca konsultanta ślubnego? Można śmiało powiedzieć, że konsultant ślubny zwany również wedding planner’em to osoba zajmująca się kompleksową organizacją ślubów i wesel.

To właśnie do konsultanta ślubnego zgłaszają się narzeczeni, którzy nie chcą lub nie są w stanie samodzielnie zająć się przygotowaniem ceremonii. Na podstawie oczekiwań swoich klientów, konsultant ślubny zabiera się za organizację całego przedsięwzięcia – zaczynając od wyboru sali, po zatrudnienie fotografa, wybór oprawy muzycznej, czy wybór dekoracji.

wedding planner Katarzyna Michalska – eventsplanner.pl

Praca w charakterze konsultanta ślubnego – jak zacząć?

I tutaj nasuwa się pytanie – od czego zacząć? Jakie dokładnie kroki powinniśmy podjąć, by móc pracować w zawodzie? Co niektórzy pewnie chcieliby z marszu rozpocząć przygodę z organizacją ślubów i wesel, jednak zanim to nastąpi, warto nabrać trochę odpowiednich umiejętności. Jak to zrobić?

Oczywiście na szkoleniu z zakresu konsultingu ślubnego. Ze znalezieniem odpowiedniego szkolenia nie powinno być większych trudności, ponieważ na terenie całego kraju działa wiele szkół, które prowadzą wiele kursów, w tym również szkolenia z zakresu konsultingu ślubnego. To właśnie na nich nauczymy się negocjacji, pozyskiwania klientów, reklamowania się, czy znajdywania podwykonawców.

Co ważne, takie kursy kończą się uzyskaniem certyfikatu, co z pewnością podniesie rangę w oczach klientów. Dodatkowo możemy odbyć staż pod okiem innego konsultanta, by poszerzyć swoje umiejętności i sprawdzić, czy jesteśmy gotowi na to, by pracować na własny sukces. Gdy już będziemy gotowi, możemy rozejrzeć się za własnym biurem, inwestować w reklamę, jak również budować sieć kontaktów i pozyskiwać klientów.